E-Tour 2 to rower ze wspomaganiem elektrycznym, który idealnie sprawdzi się w codziennych dojazdach do pracy jak również w długich ,rowerowych wyprawach. Wyposażony w jeden z najlepszych silników centralnych dostępnych na rynku firmy Bafang o mocy 250w i bardzo dużym max. momencie obrotowym 80Nm.
Jego specjalna konstrukcja (rama typu unisex) sprawia ,że rower nadaje się zarówno dla Panów jak i Pań, oferując bardzo duży komfort jazdy, co w połączeniu z pojemną baterią pozwoli na pokonywanie dużych dystansów bez zmęczenia ( do 100km na jednym ładowaniu).
W wyposażeniu roweru znajdziemy wszystko co niezbędne do codziennego użytkowania w różnych warunkach.
Czytelny i łatwy w obsłudze wyświetlacz pokaże wszystkie niezbędne parametry jazdy takie jak prędkość, dystans ,poziom naładowania baterii, potencjalny zasięg i inne.
Bateria jest schowana w ramie i bez problemu można ją wyjąć aby naładować np. w domu. Dodatkowa zabezpieczona jest zamkiem na kluczyk.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa jazdy zastosowano bardzo wydajne hydrauliczne hamulce tarczowe ze zwiększoną średnicą tarcz do 180mm, zarówno z przodu jak i z tyłu.
Dzięki zastosowaniu centralnego silnika i baterii zintegrowanej w ramie, rower ma bardzo dobrze ułożony środek ciężkości co poprawia prowadzenie roweru.
E-tour 2 spełnia europejską normę EN15194 co dopuszcza go do poruszania się po drogach publicznych na tych samych zasadach co "zwykły/analogowy" rower.
DANE TECHNICZNE:
Rama: UNISEX ALUMINUM 6061 P/G HYDROFOAM DOWN TUBE INTEGRATED BATTERY
Widelec: SUNTOUR SF15-NEX-E25-DS-CTS,SKOK 50mm
Kierownica:HL NR-AL124 FOV EN-C ALUMINIUM , SZEROKOŚĆ 620mm,GRUBOŚĆ 31,8mm
Wspornik kierownicy: HL MTS-C269-5 FOV EN-C ALUMINIOWY,REGULOWANY
Manetki: SHIMANO ALIVIO SL-M3100-R
Dźwignia hamulca: SHIMANO BL-MT200
Hamulce: SHIMANO BL-MT200,TARCZA: FRONT 180mm,TYŁ 180MM
Przerzutka tył: SHIMANO ACERA RD-T3000-SGS, 9-SPEED
Korba: PROWEEL EB-01-38T-D
Łańcuch: KMCZ HG-53
Piasta przód: SHIMANO HB-TX505
Piasta tył: SHIMANO FH-TX505-8
Obręcze: A-RIM POM-21 D/B WALL,OCZKOWANA
Opony: KENDA K-1129 700X42C, Z PASKIEM ODBLASKOWYM
Sztyca pod siodłowa: HL SPS-372 ,AMORTYZOWANA O SKOKU 40mm
Siodło: VELO VL-6049E , Z ELEASOMERAMI
Silnik: BAFANG G360.250.C, 36V, 250w ,MAX MOMENT OBRPOTOWY 80Nm
Bateria: BAFANG BT-F03.450.UC 43V / 10.5 AH / 450WH
Ładowarka: BAFANG CHG-C01.2A.EN2 A
Wyświetlacz/kontroler: BAFANG DP-C11. CAN, Z ASYSTENTEM PROWADZENIA
Zasięg: MAX. 100KM
Liczba biegów: 9-SPEED
Waga:22kg
Wyposażenie: bagażnik, oświetlenie przód/tył, podpórka, zabezpieczenie antykradzieżowe, błotniki, ładowarka, dzwonek
Odpowiednio dobrana wielkość ramy bardzo istotnie wpływa na jakość i bezpieczeństwo jazdy. Dlatego tak ważne jest, aby rower jaki mamy zamiar kupić dopasować do siebie. Przed zakupem zachęcamy do przymierzenia się do roweru. Jeśli nie jest to możliwe, przy doborze odpowiedniego rozmiaru ramy warto skorzystać z jednej z dwóch metod:
1.Dobór według wzrostu
2.Dobór według długości nogi
Opis metody opartej na pomiarze długości nogi
a) Stajemy oparci o ścianę (najlepiej boso).
b) Odmierzamy odległość między naszym kroczem a podłogą.
c) Wynik który otrzymamy mnożymy:
x 0,57 - gdy kupujemy rowery górskie,
x 0,63 - gdy kupujemy rowery trekkingowe,
x 0,66 - gdy kupujemy rowery szosowe.
d) Aby uzyskać rozmiar ramy w calach, wynik musimy podzielić przez 2,54 (1cal=2,54cm).
Przykład dla roweru MTB:
Długość nogi od krocza – 85cm.
85cm x 0,57 = 48,45cm
48,45: 2,54=19 cali
Przy wyborze rozmiaru roweru oprócz stylu jazdy jaki preferujemy ważny jest też typ roweru jaki mamy zamiar kupić. Dla rowerów górskich, szosowych i trekkingowych rozmiary ujęte w tabelach zgadzają się w ok.90%. Jeśli natomiast rower będzie używany bardziej ekstremalnie, tj. maratony, XC, downhill i enduro, wówczas najlepiej dobierać ramy o 1-2 rozmiary mniejsze. Podyktowane jest to tym , że mniejszym rowerem lepiej się manewruje.
Trzeba jeszcze zwrócić uwagę na jeden istotny aspekt, mianowicie różnicę w budowie anatomicznej kobiet i mężczyzn. Z tego tytułu powyższe wskazówki należy odnieść do wyboru rowerów dla mężczyzn. Kobieta przy tym samym wzroście co mężczyzna posiada nieco inne proporcje budowy ciała - dłuższe nogi i krótszy tułów, dlatego rower należy dobrać tak, aby górna rura ramy była krótsza niż dla mężczyzny. Nasze modele przeznaczone dla kobiet jak np. Passera, są zaprojektowane z uwzględnieniem tychże różnic anatomicznych.
Tabela doboru ramy dla rowerów Miejskich, Trekkingowych ,Cross
Wzrost (cm)
| Rozmiar ramy (cm)
|
150-165 | 44 |
165-175 | 48 |
170-180 | 50 |
175-185 | 52 |
180-190 | 54 |
185-195 | 56 |
190-200 | 58 |
195-205 | 60 |
Tabela doboru ramy dla rowerów: Górskich/MTB
Wzrost (cm)
| Długość nogi (cm) +/- 2,5 cm | Rozmiar ramy (cale)
|
140-150 | 64-68 | 13 |
145-155 | 68-71 | 14 |
150-165 | 71-74 | 15-16 |
160-175 | 73-77 | 17-18 |
170-185 | 76-85 | 18-19 |
180-195 | 80-90 | 19-21 |
190-205 | 87-97 | 21-22 |