E-Tour 1 to elektryczny rower do jazdy miejskiej, wyposażony w jeden z najlepszych silników dostępnych na rynku firmy Bafang o mocy 250w i dużym max. momencie obrotowym 30Nm. Konstrukcja roweru nastawiona jest na komfort co w połączeniu z pojemną baterią pozwoli na pokonywanie dużych dystansów bez zmęczenia ( do 90 km na jednym ładowaniu). W wyposażeniu roweru znajdziemy wszystko co niezbędne do codziennego użytkowania w różnych warunkach i z w różnym celu. Duży i czytelny wyświetlacz pokaże wszystkie niezbędne parametry jazdy takie jak prędkość, dystans ,poziom naładowania baterii, potencjalny zasięg i inne. Baterię bez problemu można wyjąć z mocowania i naładować w domu. Odpowiednie czujniki (Hall i RPM) czuwają nad optymalną pracą systemu elektrycznego wspomagania.
W E-Tour 1 zastosowano 7 biegowy napęd Shimano Nexus (biegi w tylnej piaście), który wyróżnia się następującymi cechami:
- Zmiana biegów podczas postoju - w przeciwieństwie do przerzutek, nie musimy kręcić pedałami, aby łańcuch wskoczył na inną zębatkę. Świetnie sprawdza się to np. gdy stoimy na światłach, a nie zmieniliśmy wcześniej biegu.
- Mniejsze wymagania serwisowe– przerzutki w piaście są tak na prawdę bezobsługowe. Raz na dłuższy czas przyda im się obejrzenie przez mechanika, ale poza tym nie trzeba ich praktycznie w ogóle regulować.
- Czysty napęd – brak kasety jest równoznaczny z mniejszą ilością zakamarków do czyszczenia. Dodatkowo w modelu E-Tour 1 zastosowano pełną osłonę łańcucha
- Duża żywotność – linia łańcucha zawsze będzie ta sama. Dzięki temu zębatki oraz łańcuch mają szansę na o wiele dłuższe życie niż w przypadku zwykłych przerzutek.
- Zamknięta konstrukcja – wszystkie wrażliwe mechanizmy przerzutek w piaście są szczelnie zamknięte w metalowej obudowie w związku z czym nie musimy przejmować się warunkami pogodowymi
- Brak wystających elementów – nie mamy przerzutki, którą można uszkodzić przy upadku.
- Łańcuch nie spada – jest napięty pomiędzy dwoma zębatkami i ma o wiele mniejszy margines ruchu niż przy przerzutkach, w związku z czym nie musimy się martwić o jego spadnięcie.
E-tour 1 spełnia europejską normę EN15194 co dopuszcza go do poruszania się po drogach publicznych na tych samych zasadach co "zwykły/analogowy" rower.
DANE TECHNICZNE:
Rama: Aluminiowa 6061
Widelec: 700Cx1-1/8" HI-TEN FORK WITH 50mm INTERGRATED CROWN
Kierownica: NR-AL-29 aluminiowa , szerokość 580mm x grubość 25.4mm
Wspornik kierownicy: MTS-D480-5 , aluminiowy, regulowany
Manetki: SHIMANO NEXUS REVO SHIFTER 7-SPEED
Dźwignia hamulca: TEKTRO EL555C-RT
Hamulce: PPRZÓD:V-BRAKE TEKTRO ,TYŁ:TORPEDO
Przerzutka tył: SHIMANO NEXUS 7-SPEED
Korba: PROWEEL PRO-U38
Łańcuch: KMCZ 1eHX EPT
Piasta przód: ZINTEGROWANA Z SILNIKIEM
Piasta tył: SHIMANO NEXUS INTER-7
Obręcze: SHINING A-M4 700CX36HX14G ,podwójnie wzmacniane
Opony: CST XIAMEN C-1920 700x35c, z paskiem fluoroscencyjnym
Sztyca pod siodłowa: HL SPS-372 ,amortyzowana o skoku 40mm
Siodło: VELO VL-6049E , z elastomerami
Silnik: BAFANG FM G320.250 , 36V, 250w ,max. moment obrotowy 30Nm,wodoszczelny,Hall sensor & RMP sensor
Bateria: PHYLION SF-03, 36V,11,6 Ah,417,6 Wh, z zintegrowanym tylnym światłem
Ładowarka: PHYLION 2 A
Wyświetlacz: BAFANG DP C10.C / DP C07.C
Zasięg: MAX. 90 KM
Liczba biegów: 7-SPEED
Waga:23,9kg
Wyposażenie: bagażnik, oświetlenie przód/tył, podpórka, zabezpieczenie antykradzieżowe, błotniki, ładowarka, dzwonek
Odpowiednio dobrana wielkość ramy bardzo istotnie wpływa na jakość i bezpieczeństwo jazdy. Dlatego tak ważne jest, aby rower jaki mamy zamiar kupić dopasować do siebie. Przed zakupem zachęcamy do przymierzenia się do roweru. Jeśli nie jest to możliwe, przy doborze odpowiedniego rozmiaru ramy warto skorzystać z jednej z dwóch metod:
1.Dobór według wzrostu
2.Dobór według długości nogi
Opis metody opartej na pomiarze długości nogi
a) Stajemy oparci o ścianę (najlepiej boso).
b) Odmierzamy odległość między naszym kroczem a podłogą.
c) Wynik który otrzymamy mnożymy:
x 0,57 - gdy kupujemy rowery górskie,
x 0,63 - gdy kupujemy rowery trekkingowe,
x 0,66 - gdy kupujemy rowery szosowe.
d) Aby uzyskać rozmiar ramy w calach, wynik musimy podzielić przez 2,54 (1cal=2,54cm).
Przykład dla roweru MTB:
Długość nogi od krocza – 85cm.
85cm x 0,57 = 48,45cm
48,45: 2,54=19 cali
Przy wyborze rozmiaru roweru oprócz stylu jazdy jaki preferujemy ważny jest też typ roweru jaki mamy zamiar kupić. Dla rowerów górskich, szosowych i trekkingowych rozmiary ujęte w tabelach zgadzają się w ok.90%. Jeśli natomiast rower będzie używany bardziej ekstremalnie, tj. maratony, XC, downhill i enduro, wówczas najlepiej dobierać ramy o 1-2 rozmiary mniejsze. Podyktowane jest to tym , że mniejszym rowerem lepiej się manewruje.
Trzeba jeszcze zwrócić uwagę na jeden istotny aspekt, mianowicie różnicę w budowie anatomicznej kobiet i mężczyzn. Z tego tytułu powyższe wskazówki należy odnieść do wyboru rowerów dla mężczyzn. Kobieta przy tym samym wzroście co mężczyzna posiada nieco inne proporcje budowy ciała - dłuższe nogi i krótszy tułów, dlatego rower należy dobrać tak, aby górna rura ramy była krótsza niż dla mężczyzny. Nasze modele przeznaczone dla kobiet jak np. Passera, są zaprojektowane z uwzględnieniem tychże różnic anatomicznych.
Tabela doboru ramy dla rowerów Miejskich, Trekkingowych ,Cross
Wzrost (cm)
| Rozmiar ramy (cm)
|
150-165 | 44 |
165-175 | 48 |
170-180 | 50 |
175-185 | 52 |
180-190 | 54 |
185-195 | 56 |
190-200 | 58 |
195-205 | 60 |
Tabela doboru ramy dla rowerów: Górskich/MTB
Wzrost (cm)
| Długość nogi (cm) +/- 2,5 cm | Rozmiar ramy (cale)
|
140-150 | 64-68 | 13 |
145-155 | 68-71 | 14 |
150-165 | 71-74 | 15-16 |
160-175 | 73-77 | 17-18 |
170-185 | 76-85 | 18-19 |
180-195 | 80-90 | 19-21 |
190-205 | 87-97 | 21-22 |